3SIXTY5 Personal Trainer Spotlight: Mark!

“Ik werk in mijn sessies graag lekker op tempo. Deze methode vinden veel vrouwen ook fijn omdat je niet met hele zware gewichten in de weer bent maar toch resultaat haalt. En ook lekker voor de extra calorie-burn.

PASPOORT:
Naam: Mark Cox
Leeftijd: 33 jaar
Woonplaats: Amstelveen
Burgerlijke staat: Vrijgezel
Sportspecifieke achtergrond: Hockey, tennis en golf.
Functie: Personal Trainer, Voedingsspecialist en Leefstijlcoach bij 3SIXTY5 Abcoude & Albert Cuypstraat.

HOE BEN JE BIJ 3SIXTY5 TERECHTGEKOMEN?
“Een vriendin van mij liet mij weten dat 3SIXTY5 opzoek was naar versterking. Zodoende heb ik de mogelijkheid aangegrepen om te solliciteren. Hiervoor heb ik 6 jaar in New York gewoond en gewerkt als model en Personal Trainer. Zelfs vanuit NYC volgde ik 3SIXTY5 al.”

WAT IS JE ACHTERGROND IN DE SPORT?
“Ik heb op een redelijk hoog niveau gehockeyd. Daarnaast heb ik aan tennis, golf en kickboksen gedaan. Nu combineer ik krachttraining met conditioneel werk.”

WAT MAAKT 3SIXTY5 VOOR JOU UNIEK?
“Het mooie is: bij 3SIXTY5 is iedereen uniek. Voor elke cliënt wordt er een plan op maat gemaakt. Daarnaast gaan wij echt de diepte in wat betreft training, voeding en coaching. En het bedrijf investeert enorm in kennis en vaardigheden van het trainersteam. Dat is lekker werken want je blijft leren. Het is ontzettend tof om hier onderdeel van uit te mogen maken.”

WAT IS JOUW MINST FAVORIETE OEFENING EN WAAROM?
“De Bulgarian split squad hold. Do I need to say more?

WAT DOE JE HET LIEFSTE IN JE VRIJETIJD?
“Ik besteed mijn vrije tijd graag aan sporten. Ik vind het ook leuk om samen met vrienden iets aan sport te doen. Af en toe tennissen, golfen of krachttraining geeft mij de energie die ik nodig heb, het is goed voor mijn lijf én m’n gezondheid!”

WAT VIND JE HET LEUKSTE AAN JE WERK?
“Ik vind het heel fijn dat ik doelgericht en creatief te werk kan gaan om onze clienten fitter en gezonder te laten bewegen. Bij 3SIXTY5 gaan we voor effect en resultaat, maar ondertussen maken we ook nog leuk en gevarieerd. Die ruimte voor creativiteit in mijn PT sessies vind ik fijn”

WAT IS VOOR JOU DE BELANGRIJKSTE TRAININGSTIP?
Maak goed gebruik van je rustperiodes en probeer je ademhaling zo goed mogelijk te reguleren. Met als doel om sneller weer opnieuw een oefening te kunnen doen. Je kunt een training makkelijk intensiever maken door de rust tussen de sets en oefeningen te verkorten. Dat hoef je niet zwaarder qua gewicht en werk je wat meer op zuurstofschuld. Deze methode vinden veel vrouwen ook fijn omdat je niet met hele zware gewichten in de weer bent maar toch resultaat haalt. En op deze manier verbrand je ook meteen wat extra calorieën, ook mooi meegenomen!”

OP WELKE MUZIEK TRAIN JE ZELF HET LIEFST?
“Hip hop, R&B, deephouse, techno en rock. Eigenlijk alles dus hahaha.”

WELKE 5 WOORDEN BESCHRIJVEN JOUW PERSOONLIJKHEID HET BESTE?
“Doorzetter, open, eerlijk, eigenwijs en loyaal.”


TRAININGSPLAN
Bij 3SIXTY5 werken we met een periodisering, wat niets meer betekent dan een trainingsplan op papier. Omdat we we gaan voor langdurig en duurzaam resultaat, bestaat een periodisering uit een plan voor een aantal maanden. Hierin stellen we samen met jou de doelen en wensen op en meten ook regelmatig jouw voortgang. Lees hier meer over onze aanpak.