Thaise Curry Met Witvis En Shiitake

THAISE CURRY MET WITVIS EN SHIITAKE (20 minuten bereidingstijd)
Dit heerlijke curry gerecht heeft veel smaak en behoeft minimale kookkunsten. En het is een geweldig recept om “visgeur of smaak” te maskeren, mocht je kieskeurige eters hebben (of zijn).

Gezonde maaltijden van tevoren klaarmaken en bij de hand hebben in je koelkast en/of vriezer is een van de beste manieren om je eetgewoontes aan te passen en ook vol te houden. Op deze manier hoef je minder (vaak) na te denken om de goede keuze te maken, minder tijd door te brengen in de keuken en heb je altijd iets bij de hand wanneer je honger of onbedwingbare trek toeslaat. Ook dit gezonde recept is makkelijk te bewaren en daarna op te warmen!

INGREDIENTEN (voor 4 personen):
– kokosolie
– 500 gr kabeljauw
– 1 eetlepel kurkuma
– 1/2 eetlepel gemalen kaneel
– 2 eetlepels gemalen gember
– 2 teentjes knoflook, fijngehakt
– 400 gr haricot verts
– 500 gr shiitake paddenstoelen, in dikke plakken
– 2 grote uien, fijngesneden
– 250 ml kokosmelk
– 2 eetlepels koriander, fijngesneden
– 2 eetlepels limoensap
– Zout en verse peper naar smaak

BEREIDINGSWIJZE:
– Was de bonen en snijd de steelaanzet van de boontjes af.
– Kook ze voor in ongeveer 3 minuten, in weinig water, met een snufje zout.
– Verhit een klein beetje olie in een grote koekenpan op middelhoog vuur.
– Bak de champignons en de ui tot deze goudbruin is.
– Voeg vervolgens de kurkuma, kaneel, gember en knoflook toe en bak 1 minuut.
– Voeg de kokosmelk toe en de maak goed heet.
– Als laatste voeg je de kabeljauw, haricot verts en overige ingrediënten toe, laat sudderen tot de vis gaar is, ongeveer 4 minuten.

VOEDINGSWAARDEN:
Kcal: 384
Koolhydraten: 8.9 gram
Eiwit: 26.6 gram
Vetten: 24.4 gram
Vezels: 6.9 gram

SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway