Steamed buns met kip

Loop een gemiddeld restaurant in Amsterdam, London of New York binnen en de kans is groot dat er steamed buns (ook wel bao genoemd) op de kaart staat. Goddelijk als ze zijn, eten we deze maar al te graag. Een andere gunstige bijkomstigheid: ze zijn heel makkelijk te maken, gezond en vaak low-cal.

INGREDIËNTEN (voor 6 broodjes = circa 2 personen):
– 2 kipfilets
– 1 teentje knoflook
– 0,5 chilipeper
– 1 cm gember
– 3 el ketjap
– Klein scheutje olijfolie
– 6 buns/bao’s (te koop bij Aziatische supermarkten/toko)
– 1 el gesneden verse koriander (kan ook met gedroogd)
– 1 bosui, in ringetjes gesneden

Voor de salade:
– 75 gram worteljulienne
– 50 gram gesneden kool
– 10 cm komkommer in reepjes
– Peper en zout


BEREIDINGSWIJZE:
Hak de knoflook, de gember en de chilipeper fijn. Meng deze ingrediënten met de ketjap en voeg een klein scheutje olie toe (max 1 el.). Dit is de marinade voor de kip. Marineer de kipfilets in de ketjap marinade minimaal een halfuur, maar hoe langer je marineert, des te lekkerder het wordt. Je kan het ook een nachtje in de koelkast laten staan.

Grill de kip gaar in een grillpan en snijd daarna de filets in repen.

Stoom de buns in 10 minuten gaar op een stukje bakpapier in een stoommand.

Maak in de tussentijd de salade klaar. Meng de wortel, rode kool en komkommer door elkaar. Breng dit op smaak met de sushi azijn en wat peper en zout.

Vul de steamed bun met de salade en leg daarop een paar reepjes kip. Garneer de buns met wat koriander en sesamzaad.

VOEDINGSWAARDEN (per broodje):
Kcal: 275
Eiwit: 16 gram
Koolhydraten: 39 gram
Vetten: 5 gram

GRATIS INTAKE!
Plan een gratis kennismakingsgesprek op een van onze locaties. Nog zonder sport, laat ons bekijken wat we voor u en uw gezondheid & fitheid kunnen doen!

E-mail: info@3sixty5.nl 
Bel: 06-47472424
Whatsapp: 06-47472424