Shakshuka

In het Midden Oosten wordt dit als lunchgerecht geserveerd, maar het is ook ideaal om als avondmaaltijd te eten. Stukje brood erbij, een frisse salade en binnen een handomdraai staat deze overheerlijke maaltijd bij jou op tafel. Een ideaal 3SIXTY5 gerecht!

INGREDIËNTEN (voor 2 personen):
– 2 eetlepels olijfolie
– 1 gesneden ui
– 1 teentje knoflook
– 1 theelepel gemalen komijn
– 1 theelepel peper
– 1 theelepel chili poeder
– 1 theelepel zout
– 1 theelepel sriracha saus
– 2 gesneden tomaten
– 4 grote eieren
– Gesneden verse koriander
– Optioneel: een pita broodje voor bij de dip

BEREIDINGSWIJZE:
– Verhit de olijfolie op middelhoog vuur in een grote koekenpan en voeg ui toe. Kook en roer tot ze zacht zijn; ongeveer 6 minuten

– Voeg knoflook en alle overige kruiden toe en -indien gewenst- sriracha saus; kook ongeveer 1 minuut

– Voeg vervolgens tomaten toe tot het mengsel verdikt raakt en blijf gedurende 5 minuten goed roeren

– Maak met de achterkant van de lepel vier kuiltjes in je tomatenmengsel en breek een ei in elk kuiltje

– Kook afgedekt totdat het eiwit volledig is uitgehard en de dooiers beginnen te verdikken; ongeveer 4-6 minuten

– Bestrooi met koriander en serveer eventueel met een pita broodje. Onze tip: kook er snel wat groene groenten bij zoals haricot verts. Beteavon!

VOEDINGSWAARDEN (per persoon):
Kcal: 318
Eiwit: 24 gram
Koolhydraten: 12 gram
Vetten: 14 gram


UW DOEL IS ONZE MISSIE
Het is onze drijfveer om mensen te helpen hun fysieke (en soms ook mentale) doelen te behalen. Om de maximale potentie van hun eigen lijf en gezondheid te vergroten en te laten benutten. Wij vergroten de quality of life. Het is ons doel om u de beste versie van uzelf te laten zijn.

Wij willen significante en tegelijkertijd duurzame verbetering in leef kwaliteit, gezondheid, lichaamsgewicht en fitheid teweeg brengen. Het is ons streven om zelfs meer verandering teweeg te brengen dan u vooraf zelf had kunnen dromen. Wij halen hier al 15 jaar onze voldoening uit.