Quinoa met zalm, peultjes, paprika en groene kruiden

Een Scandinavische twist aan de zalm met verrassende kruiden en frisse groente. Met 30 gram eiwitten en (maar) 330 calorieën is dit gerecht op vrijwel iedere dag een goed idee! 

INGREDIËNTEN (voor 2 personen):
– 1,5 paprika
– 1/2 lepel olijfolie
– 2 wilde zalmfilets
– 1/2 eetlepel Scandinavische kruiden voor zalm
– 100 gram verse peultjes
– 1/2 liter kokend water
– 125 gram quinoa-bulgar mix
– 4 gram verse peterselie
– 6 gram bieslook

BEREIDINGSWIJZE:

Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd ondertussen de paprika’s in vieren, verwijder de steelaanzet en zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in smalle reepjes.

Verhit de olie in een wok of hapjespan en roerbak de paprika 5 min. op middelhoog vuur.

Leg de zalm op een met bakpapier beklede bakplaat en bestrooi met de zalmkruiden. Laat in 8 min. in de oven gaar worden.

Verwijder de puntjes en eventuele draden van de peultjes. Doe de peultjes in een vergiet en giet er het water over. Voeg de peultjes en quinoa toe aan de paprika en laat op middelhoog vuur in 4 min. heet worden. Roer regelmatig.

Snijd de peterselie en bieslook fijn en meng door elkaar. Haal de quinoa-paprikamix van het vuur en meng er de groene kruiden door. Serveer met de zalm.

VOEDINGSWAARDEN (per persoon):

Kcal: 330
Eiwit: 30 gram
Koolhydraten: 25 gram
Vetten: 9 gram


UW DOEL IS ONZE MISSIE
Het is onze drijfveer om mensen te helpen hun fysieke (en soms ook mentale) doelen te behalen. Om de maximale potentie van hun eigen lijf en gezondheid te vergroten en te laten benutten. Wij vergroten de quality of life. Het is ons doel om u de beste versie van uzelf te laten zijn.

Wij willen significante en tegelijkertijd duurzame verbetering in leef kwaliteit, gezondheid, lichaamsgewicht en fitheid teweeg brengen. Het is ons streven om zelfs meer verandering teweeg te brengen dan u vooraf zelf had kunnen dromen. Wij halen hier al 15 jaar onze voldoening uit.