Portugese kip uit de oven

Een heerlijk comfort food gerecht dat makkelijk te maken is. Ook fijn: het hele gezin eet mee. Met maar 307 kcal per portie en 45 gram eiwitten is dit een echt 3SIXTY5 gerecht! Kook er lekker veel haricot verts bij en je hebt een complete maaltijd.

Tip van ons: serveer er rijst of gekookte aardappels bij als koolhydraat bron zodat het hele gezin mee kan eten.

Grote kans dat jij door dit eiwit- en groente rijke gerecht geen koolhydraatbron nodig hebt om verzadigd te zijn.

INGREDIËNTEN (voor 2 personen):
– 400 gram kipfilet (200 gram per stuk)
– 30 ml. olijfolie (pas op met teveel olie!)
– 1-2 el. paprikapoeder
– 1-2 el. kerriepoeder
– 1 tl. rozemarijn
– 2 tl. oregano
– 2 tl. uienpoeder
– 1/2 tl. knoflookpoeder
– 1/2 tl. chilipoeder
– 1 tl. peterselie
– 1 tl. komijnpoeder
– 1 jalapeño peper
– 2 tl. citroensap
– verse peper en zout naar smaak
– 400 gram haricot verts

BEREIDINGSWIJZE
Stap 1: Verwarm de oven voor op 160 graden.

Stap 2: Marineer de kipfilets in de olijfolie en alle kruiden eraan toe. Wrijf het er een beetje in. Het allerlekkerste is als je dit een uurtje van te voren doet.

Stap 3: Schroei de kipfilets dicht in een hete koekenpan, grillpan of skillet. 2-3 minuten per kant. Gebruik zo min mogelijk bereidingsvet.

Stap 4: Doe de kipfilets in de voorverwarmde oven op 150 graden voor circa 20-25 minuten. Leg de kipfilets in een ingevette ovenschaal, of beter, bedek de ovenschaal met bakpapier. Door geen olie in de ovenschaal te doen bespaar je makkelijk 200-300 kcal.

Snijd een jalapeño door de helft en leg deze op de kipfilets. Controleer na 20 minuten of de kip al gaar is. Als je ze te lang in de oven laat, worden de kipfilets te droog.

Stap 5: Kook de haricot verts beetgaar. Gebruik minimaal 200 gram per persoon. De kans is groot dat je daardoor de koolhydraat bron niet mist.

Stap 6: Wanneer de kipfilets gaar zijn, haal je ze uit de oven en laat je ze tien minuten rusten. Snijd daarna de kipfilets aan en serveer lekker met een handje vol groenten, aardappels of rijst.

VOEDINGSWAARDEN (per persoon):
Kcal: 307
Eiwit: 45 gram
Koolhydraten: 7 gram
Vetten: 11 gram


GRATIS INTAKE!
Plan een gratis kennismakingsgesprek op een van onze locaties. Nog zonder sport, laat ons bekijken wat we voor u en uw gezondheid & fitheid kunnen doen!

E-mail: info@3sixty5.nl 
Bel: 06-47472424
Whatsapp: 06-47472424