Pita met kip en tzatziki

Deze pita’s met kip en tzatziki zijn ideaal als je geen zin hebt om lang in de keuken te staan. Met maar liefst 54 gram eiwitten staan deze pita’s binnen 15 minuten op tafel. Tevens is dit broodje zeer geschikt voor als lunch op een thuiswerk-dag!

INGREDIËNTEN (voor 2 personen):
– 300 gram kipfilet
– 1 komkommer
– 100 gram rode kool
– 2 volkoren pitabroodjes
– 4 eetlepels Griekse yoghurt

BEREIDINGSWIJZE

Snijd de kipfilet in reepjes. Verhit een scheutje olie in een grillpan en gril de kip in zo’n 10 minuten gaar. Breng op smaak met peper en zout.

Maak met een kaasschaaf komkommerlinten door de komkommer over de lengte te snijden. Snijd de rode kool in dunne reepjes.

Bereid de pitabroodjes volgens aanwijzingen op de verpakking en snijd vervolgens open.

Maak ondertussen de tzatziki door de Griekse yoghurt, de helft van de komkommerlinten en een flinke snuf peper en zout te mengen.

Vul de pita’s met de komkommerlinten, de kip, de rode kool, de tzatziki en een flinke snuf peper en zout. Eet smakelijk!

VOEDINGSWAARDEN (per persoon):

Kcal: 577
Eiwit: 54 gram
Koolhydraten: 35 gram
Vetten: 26 gram


GRATIS INTAKE!
Plan een gratis kennismakingsgesprek op een van onze locaties. Nog zonder sport, laat ons bekijken wat we voor u en uw gezondheid & fitheid kunnen doen!

E-mail: info@3sixty5.nl 
Bel: 06-47472424
Whatsapp: 06-47472424