BREAKFAST OF CHAMPIONS

WAT ONTBIJTEN DE 3SIXTY5 PERSONAL TRAINERS?
Ontbijt als een keizer wordt gezegd. Maar hoe fix je een gezond en voedzaam ontbijt op een haastige doordeweekse ochtend waarbij je je kinderen op tijd naar school moet krijgen, je de hond nog moet uitlaten en je zelf ook nog enigszins aangekleed de deur uit wilt?

Elke 3SIXTY5 personal trainer heeft hetzelfde probleem als jij hebt: ochtendstress. Hier zijn de hyperspeed-healthy-ontbijttips van de 3SIXTY5 Trainers:

DE ONTBIJTSHAKE VAN MIKE VAN ‘T LOO:
Werkt: 3SIXTY5 Newport
Woont: Zandvoort
Staat op om: 05:00 uur

Mike: “De eerste trainingssessies starten om 07:00. Ik woon in Zandvoort en werk bij 3SIXTY5 Newport in het Gooi. Dat betekent dat mijn wekker om 05:00 gaat. Je zult begrijpen dat mijn ontbijt niet heel lang moet duren, maar ik wel de goede voedingsstoffen binnenkrijgen. Op een dag eet ik ongeveer 5000 calorieën dus mijn ontbijt maak ik in de blender, omdat ik zo’n grote hoeveelheid calorieën niet op een ‘normale’ manier s’ochtends vroeg kan opeten.”

Mijn ontbijtshake bestaat uit het volgende:
– halve liter halfvolle melk
– 1 banaan
– 1 schep vanille whey proteïne
– 150 gram havermout
– 100 gram pindakaas (alleen dit al is 650 kcal)
– 1 theelepel cacaopoeder

In totaal is dat zo’n 1700 calorieën. Inderdaad, zo ongeveer net zoveel als een gemiddelde vrouw zou moeten eten op een hele dag. Onze personal trainer Mike weegt dan ook zo’n 92 kg met slechts 8% lichaamsvet. Hij doet 6 x per week aan krachttraining en 2 x per week aan kickboksen. Zijn caloriebalans ligt op een whopping 5000 kcal per dag.

Mike: “Mijn advies: Skip de pindakaas en halveer de rest van de hoeveelheden. Dan kom je op zo’n 450 kcal!”


STEFAN’S OMELET
Werkt: 3SIXTY5 Albert Cuyp
Woont: Amsterdam
Staat op om: 05:30 uur

Stefan:“Mijn favoriete ontbijt om de dag goed te beginnen bestaat uit een omeletje van vier eieren waarvan ik van twee het eigeel er uit haal, daar voeg ik en een geprakte banaan aan toe. Hierbij drink ik graag een kop sterke koffie en twee glazen water. Dit ontbijt zorgt ervoor dat ik energiek de ochtend door kom zonder dat ik snel weer honger krijg. Dit ontbijt levert een kleine 500 kcal en 30 gram eiwit.”

Hoe maak je het?
– Kluts de eitjes samen met de geprakte banaan
– Doe een klein beetje olijfolie of kokosvet in een koekenpan
– Pas op dat je het mengsel niet op te hoog vuur zet, dan verbrand het
– Na 2-3 minuutjes draai je de omelet om, nog 2 minuten doorgaren en klaar!


DE SUPER-SPEED HAVERMOUT SHAKE VAN 3SIXTY5 OPRICHTER & EIGENAAR GUY:

Werkt: Op 3SIXTY5 HQ in A’dam of in één van de studio’s
Woont: Amstelveen
Staat op om: 06:45 uur

Guy: “Eigenlijk ben ik niet zo’n ontbijt-mens. Althans, niet als er haast is. En dat is er bij ons thuis ’s ochtends kan ik je vertellen. 2 kinderen die naar school gaan en Renée en ik komen standaard een kwartier te laat uit bed. Renée wordt altijd wakker met beren-honger dus zij is de ontbijt-baas bij ons thuis. Terwijl ik koffie maak en de hond uitlaat, maakt zij vaak -tussen het boterhammen smeren en fruit klaarmaken voor de kids- overnight oats. Dat is lekker snel klaar, voedzaam en best lekker.”

Hoe maak je het? (voor 2 pers.)
Zet ’s avonds 10-12 grote eetlepels havermout in een glas of blender met flink wat melk of havermelk in de koelkast. Hierdoor wordt de havermout lekker zacht en romig. Doe er in de ochtend nog wat meer (haver)melk bij, samen met 2 scheppen vanille whey-eiwit en een eetlepel heel lijnzaad voor de omega-3’tjes. Als er nog een minuut tijd over is, gooi je er een handje bessen in, en klaar! Het zit tussen eten en drinken in, dus je hebt het ook zo op.

Het whey-eiwit geeft een zoetige smaak en is tegelijk een goede bron van kwalitatief eiwit. Kies heel lijnzaad boven gebroken lijnzaad. De waardevolle omega-3 gaat verloren door oxidatie als het lijnzaad kapot gemaakt wordt.

Barbara: “Volgens mij word je pas aangenomen bij 3SIXTY5 als je havermout of kwark eet als ontbijt!”


TRISTAN’S FROZEN PROTEIN BOWL
Werkt: 3SIXTY5 Newport
Woont: Amsterdam
Staat op om: 05:15 uur- 100 gram bevroren banaan (ik doe er altijd een paar in de vriezer)
– 100 gram bevroren frambozen of rood fruit
– 100-200 gram magere kwark
– een schep whey eiwit

Tristan: “Ik doe alles in de blender met een mini scheutje water. Aanzetten en steeds een slokje water er bij tot je de juiste consistentie bereikt is. Ik neem dit ook vaak mee naar de studio als lunch, het fruit is dan iets minder koud, dan hoeft het niet in de blender.

En als je het van me af wil pakken kijk ik zo:”

KAY A.K.A. MR. KWARK
Werkt: 3SIXTY5 Valkenburgerstraat en op HQ in A’dam zuid
Woont: Amsterdam
Staat op om: 05:45 uur

“Magere kwark is lekker, makkelijk mee te nemen en bevat heel veel goede eiwitten. Ik ontbijt echt om m’n lijf te voeden, het hoeft geen culinair verhaal te zijn. Ik varieer wat ik er bij doe. Van fruit, tot ongebrande noten en soms ook een beetje granola voor de lekker. En als je even de tijd neemt, kan het er ook heel mooi uitzien.”

Kay vervolgt: “Soms kies ik er voor om te ontbijten in de studio. En af en toe plantaardig is ook prima. Dit mix ik in de blender om 06:30 in de studio:

– 350 ml water
– 250 gram diepvriesfruit
– 50 gram havermout (2 maatschepjes)  
– 1 maatschepje vanille proteïne OrangeFit (vegan proteïne poeder)”


RANDY: SNELLE SCRAMBLED EGGS 

Werkt: 3SIXTY5 Newport
Woont: Almere
Staat op om: 05:15 uur

“Lekker en sneller dan je denkt: ik doe vaak 5 eitjes, waarvan 2 met eigeel in een koekenpan. Snelheidstip: je kunt in de pan ook roeren zodat het een roerei wordt, hoef je niet een apart bakje te pakken
om eerste te klutsen.Leg op 2-3 volkoren crackers een plakje kipfilet en daar bovenop het ei. Top ontbijt voor veel energie en optimale voedingswaarden.”

 

NO BREAKFAST FOR ALI
Werkt: 3SIXTY5 Abcoude
Woont: Amsterdam
Staat op om: 05:45 uur

“Ik heb helaas geen toverontbijtrecept, omdat ik eigenlijk pas eet nadat mijn shift voorbij is in Abcoude. Dat is meestal rond 13:00/14:00 uur. Ik merk als ik vroeg ontbijt dat ik alleen maar trek krijg tijdens mijn werk. Ik start de dag met slechte grappen maken tegen m’n collega’s en twee kopjes koffie en water. Caffeine geeft mij een goede mentale focus gedurende mijn personal training sessies.Na mijn shift neem ik een stuk fruit en ga ik trainen. Deze manier zorgt er verder onbewust voor dat ik meer calorieën bewaar voor de rest van de dag. Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd maar ik heb er geen moeite mee. Na het trainen neem ik een eiwitshake en eet ik thuis een mega omelet.”


BARBARA’S PAP

Werkt: 3SIXTY5 Valkenburgerstraat
Woont: Amsterdam
Staat op om: 07:00 uur

Barbara: “Volgens mij word je pas aangenomen bij 3SIXTY5 als je havermout of kwark eet als ontbijt! Ik maak vaak warme havermout voor mezelf. 7-8 eetlepels havermout, een eetlepel pindakaas, wat dadels en kaneel, daar giet ik heet water overheen. Even roeren, nog een beetje water omdat de havermout al het vocht opzuigt en klaar!”


JUNIOR HOUDT HET SIMPEL

Werkt: 3SIXTY5 Valkenburgerstraat
Woont: Amsterdam
Staat op om: 06:00 uur

Junior: “Ik kook vaak ’s avonds 10 eitjes en leg deze in de koelkast voor de volgende ochtenden. Bij het opstaan eet ik er 3 of 4, waarvan eentje met eigeel. Lekker snel zodat ik nog iets langer in m’n bed kan blijven liggen. Deze donkere koude ochtenden zijn niets voor een Braziliaan ;-)

Later op de ochtend eet ik een tweede ontbijt zoals een wrap met zalm of wat kwark tussen m’n personal training sessies door.”

Have a great day!
Team 3SIXTY5


3SIXTY5 MOBILTY PACK
Beweeg beter, herstel sneller en reken af met pijntjes en stijfheid.


LEES MEER