3SIXTY5 koud-weer tips

Het lijkt erop dat we een paar koude dagen tegemoet gaan, maar wees gerust: je kunt gewoon blijven trainen met koud weer.

Wel is het belangrijk om met een aantal dingen rekening te houden. Onze belangrijkste koud-weer tips: 

Kleed je goed aan
Het klinkt voor de hand liggend, maar kleed je warm aan. Zorg in eerste instantie voor verschillende laagjes in plaats van één dikke laag. Als je vermoeid raakt, kan je een extra laagje aantrekken, maar als je het onderweg te warm krijgt, kan je er ook eentje uitdoen. Bovendien warmt de lucht tussen de verschillende laagjes op, en dat zorgt voor een goede isolatie.

Ons lichaam zal altijd proberen om alle mogelijke warmte te reserveren voor onze kernactiviteiten en doet er dus alles voor om onze kerntemperatuur op peil te houden. Maar dat heeft wel als gevolg dat je handen en voeten minder bloed ontvangen en je dus koud krijgt aan je vingers, tenen, neus en oren.

Draag daarom handschoenen, warme sokken en een muts tijdens je training. In alle studio’s liggen er trainingshandschoenen, handwarmers en voetenwarmers op voorraad.

Het belang van een goede warming up
Bij lage temperatuur kan het voorkomen dat je spieren wat langzamer bewegen. Geen man over boord natuurlijk, maar wél een reden om vooraf extra tijd te besteden aan je warming-up.

Zorg dat je 5 min eerder bent dan normaal om je goed op te warmen op de crosstrainer of roeimachine.

Drink voldoende
Daarnaast is het ook belangrijk om goed te blijven hydrateren. Let erop dat je voor je training voldoende water/thee hebt gedronken. Een koude fles water meenemen tijdens je training raden we niet aan, omdat je dan kans loopt dat die bevriest. Kies tijdens je training voor lauwe dranken, en warm na je training op met een kop thee.



3SIXTY5 biedt premium Personal Training aan en heeft momenteel 2 (COVID-proof) outdoor gym’s, in Abcoude en Amsterdam-Zuid.

BOEK EEN GRATIS INTAKE GESPREK

Of stuur een WhatsApp: 06 4747 2424