Kleurrijke Groente Spiesjes

GROENTE SPIESJES (10 min bereiding, 20 wachttijd)
Deze gemarineerde, verse veggie spiesjes zijn vol van smaak, makkelijk te maken en perfect als gezond bijgerecht bij elke maaltijd. Slechts 98 kcal per spiesje!

Deze gemarineerde, verse gegrilde of geroosterde spiesjes zijn gemakkelijk te maken en zullen je je dagelijkse portie groenten geven. Je kan ze uiteraard ook serveren als een lichte lunch of als bijgerecht voor elke maaltijd, hoewel niemand aandacht zal schenken aan het hoofdgerecht wanneer deze op tafel liggen!

Als een bepaalde groente niet lekker vindt, kan je deze waar nodig vervangen of weglaten. De ster hier is de marinade van knoflook, een eenvoudig mengsel van olijfolie, verse knoflook, citroensap en wat gedroogde kruiden. Het is super eenvoudig maar het zit vol met veel smaak!

INGREDIENTEN (voor 6 spiesjes):
– 250gr paddenstoelen
– 400-500gr cherry tomaatjes
– 1 rode paprika, in stukjes gesneden
– 1 groene paprika, in stukjes gesneden
– 1 rode ui, in stukjes gesneden
– 1 courgette, in dikke rondjes gesneden
– 1 gele courgette, in dikke rondjes gesneden

VOOR DE MARINADE
– Kokosolie
– 3 teentjes knoflook, geperst
– Sap van 1 citroen
– 1/2 theelepel gedroogde oregano
– 1/2 theelepel gedroogde basilicum
–  Zout en versgemalen zwarte peper, naar smaak

BEREIDINGSWIJZE:
– Verwarm de oven voor op 200 graden C.
– Klop in een kleine kom kokosolie, knoflook, citroensap, oregano en basilicum bij elkaar; breng op smaak met zout en peper, naar smaak.
– Rijg paddenstoelen, tomaten, paprika, ui en courgette op spiesjes.
– Leg de spiesen op een bakplaat. Borstel het mengsel op de spiesjes en laat het 10-15 minuten rusten.
– Plaats in de oven en rooster tot ze zacht zijn, ongeveer 10-12 minuten.
– Serveer onmiddellijk.

VOEDINGSWAARDEN PER SPIESJE:
Kcal: 98
Koolhydraten: 10.6 gram
Eiwit: 4.5 gram
Vetten: 3 gram
Vezels: 5.2 gram

SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.


#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway