Kipfilet Met Artisjokharten En Citroen

KIPFILET MET ARTISJOKHARTEN EN CITROEN (35 min)
Een heerlijk gerecht met een groente die je vast niet regelmatig eet. Dat is zonde, want het is hartstikke gezond en heel veelzijdig; artisjokharten!

Artisjok is een plant met een eetbare bloemknop, afkomstig uit de composieten familie. De schub-bladeren van de (gesloten) bloemknop worden als groente gegeten, samen met het hart. Deze laatste gebruiken we in dit recept!
Artisjok is niet alleen lekker, maar vooral erg voedzaam. Het barst van de vitaminen en mineralen, vezels en antioxidanten. Samen met het magere kippenvlees dat veel eiwitten bevat, dus een heerlijk gerecht om eens uit te proberen!

INGREDIENTEN (voor 4 personen):
– Kokosolie
– 4 kipfilets (130 gr per stuk)
– 2 blikjes met water gevulde artisjok harten (uitgelekt ongeveer 500 gr)
– 3 middelgrote uien, grof gesneden
– 1/2 kopje kipbouillon
– 2 knoflookteentjes, gehakt
– 1 citroen, in plakjes gesneden
– 1 bosje bosui, in stukjes gesneden
– 1/2 theelepel gedroogde tijm
– 1 theelepel gedroogde rozemarijn
– Verse p
eper en zout naar smaak

BEREIDINGSWIJZE:
– Verwarm de oven voor op 190 ° C.
– Plaats aluminiumfolie over de bakplaat, besprenkel met een kleine beetje kokosolie en vervolgens de kipfilets.
– Meng in een kleine kom de rozemarijn, tijm en peper; bestrooi de helft over de kip.
– Meng in een grotere kom de artisjokharten, ui, bouillon, knoflook, en het resterende kruidenmengsel.
– Verdeel de mix rond kip.
– Leg vervolgens als laatste plakjes citroen over de filets.
– Zet het geheel in de oven voor ongeveer 20-25 minuten.
– Bestrooi met de bosuitjes en serveer!

VOEDINGSWAARDEN:
Kcal: 326
Eiwit: 28 gram
Koolhydraten: 18 gram
Vetten: 14 gram
Vezels: 7 gram


SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway