Gezonde Wrap Van Sla En Gehakt Met Frisse Saus

GEZONDE WRAP VAN RSLA EN GEHAKT (20 min)
Een afhaalfavoriet, maar dan gezond, voedingsrijk, hoger in eiwitten en zelfgemaakt!
Deze wrap is l
ekker als snack, voorafje of als gewoon maaltijd.

Het is de perfecte manier om groenten, eiwitten en voldoende vezels binnen te krijgen, zonder de rest van de dag te vol of opgeblazen te zijn van zo’n ongezonde wrap. En als het maar 20 minuten duurt om de beste sla wraps te maken, is het ook nog leuk en makkelijk!
Je kan de vulling natuurlijk aanpassen door de kip of rund te vervangen door tofu of tempeh, dan heb je een heerlijke vegetarische variant. Daarnaast zijn ook de groentes makkelijk naar wens te vervangen of toe te voegen. Denk aan bijvoorbeeld champignons, wortel, tomaat, of aubergine. Maar ook de minder bekende/vergeten groentes als koolrabi, pastinaak of bietjes zijn heerlijk.

Het afwisselen van groentes is niet alleen goed vanwege de verschillende vitamines en mineralen die je nodig hebt. De verscheidenheid zorgt er ook voor dat het minder ‘saai’ wordt en daardoor makkelijker om te eten en er dus meer van binnenkrijgt!

INGREDIENTEN (voor 4 personen):
– Kokosolie
– 500gr mager rundergehakt/kipgehakt
– 2 teentjes knoflook, gehakt
– 3 courgettes, in blokjes gesneden
– 1 rode paprika, in stukjes gesneden
– 1 gele paprika, in stukjes gesneden
– 1 bosje bosui, in stukjes gesneden
– Peper en zout naar smaak
– 1 krop botersla
– 3 eetlepels low salt sojasaus

VOOR DE SAUS
– 150-200gr Magere Griekse yoghurt/ kwark
– Halve harde komkommer
– Verse dille
– 1 teentje Knoflook
– Citroensap
– Peper en zout naar smaak

BEREIDINGSWIJZE:
SAUS:
– Bereid de saus voor door de komkommer in de lengte in tweeën te snijden, de zachte binnenkant met de pitjes te verwijderen en de rest van de komkommer te raspen.
– Verzamel de komkommerrasp en plaats deze in een papieren handdoek en pers het water uit de versnipperde komkommer en plaats in een middelgrote kom.
– Voeg vervolgens de 150gr magere kwark, knoflook, verse dille, citroensap van 1 citroen zout en versgemalen zwarte peper toe en meng goed. Bedek en koel voor 20-30 minuten

– Verhit een klein beetje (theelepel) kokosolie in een pan op middelhoog vuur.
– Voeg het gehakt toe en bak tot bruin, ongeveer 3-5 minuten.
– Roer de knoflook, courgette en paprika’s erdoor tot ze gaar zijn, ongeveer 2-3 minuten.
– Roer vervolgens 3 eetlepels sojasaus erdoor tot het enigszins ingedikt is, ongeveer 1 minuut.
– Roer dan als laatste de gesneden bosuien erdoor tot ze warm zijn, ongeveer 1-2 minuten; breng op smaak met zout en peper.
– Schep het mengsel in het midden van een slablad, in taco-stijl.
– Garneer de wrap als laatste met de frisse saus.


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:
Kcal: 405
Koolhydraten: 15.4 gram
Eiwit: 35.6 gram
Vetten: 15,5 gram
Vezels: 6.6 gram

SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway