Gezonde Eiermuffins met Groente

GEZONDE EIERMUFFINS MET GROENTE (20 min)
Deze gezonde eiermuffins zitten boordevol eiwitten en groenten en zijn echt lekker! Het is een leuke manier om eieren te eten en kunnen zeker onderweg gegeten worden.

Een goed begin is het halve werk,  daarom is het belangrijk dat je ochtendroutine een gezond ontbijt bevat! Dit ontbijt recept is dan ook hoog in eiwitten, vezels en goede vetten. Daarnaast is het snel, in te variëren, en heel gemakkelijk (van te voren) te maken. Allemaal voor maar 55 kcal per muffin!

INGREDIENTEN (voor 6 eiermuffins):
– kokosolie/kookspray
– 4 eieren
– 1 paprika (groen/rood/geel)
– Baby spinazie
– 1 rode ui
– Bakje champignons
– Kleine tomaatjes
– Verse peper en zout naar smaak

BEREIDINGSWIJZE:
– Verwarm de oven voor op 180 graden C.
– Smeer een standaard anti-aanbak muffin/cake bakplaat in met een klein beetje kookspray of kokosolie en zet apart.
– Klop 2 hele eieren en 2 eiwitten samen in een maatbeker of kom.
– Was en snijd de groentes in kleine stukjes.
– Roer de groenten door de gemixte eieren heen. (Als je de muffins met verschillende inhoud wilt, deel je de eiermix eerst door tweeën of drieën en roer je gewenste groenten in de verschillende bakjes)
– Giet vervolgens het ei-groenten mengsel gelijkmatig over 6 cups in de voorbereide muffin bakplaat.
– Bak ongeveer 12-15 minuten of totdat de top stevig aanvoelt en de eieren gaar zijn.
– Laat even koelen en serveer met een beetje peper en/of zout naar smaak!
– Je kunt de muffins nog ongeveer 4 dagen in een luchtdichte verpakking in de koelkast bewaren en eventueel opwarmen in de magnetron.

VOEDINGSWAARDEN PER EIERMUFFIN:
Kcal: 55
Koolhydraten: 3 gram
Eiwit: 4.4 gram
Vetten: 2 gram
Vezels: 1.7 gram

SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway