Geroosterde Pompoensoep

GEROOSTERDE POMPOENSOEP
Een heerlijke, vullende maar low calorie herfst- en wintersoep. Het kost je iets meer tijd, maar dan heb je ook wat!

De geroosterde groenten maken echt het verschil samen met de pittige Granny Smith-appel, de paprika en de geurige salieblaadjes.

Kooktijd: 20 min
Wachttijd: 50 min
Energie p.p.: 315 kcal

INGREDIENTEN (voor 4 personen):
– Kokosolie
– 1 grote flespompoen, gehalveerd, geënt en in vieren gedeeld
– 2 rode paprika’s, in vieren gedeeld
– 1 Granny Smith-appel, in grote parten gesneden
– 6 verse tijm
– 3 knoflookteentjes, gehakt
– 1 grote ui, gehakt
– 750 ml groentebouillon
– 6 verse salieblaadjes
– 80 ml magere room / creme fresh light
– 2 eetlepels pompoen zaden/pitten
– zout en versgemalen zwarte peper

BEREIDINGSWIJZE:
– Verwarm de oven voor op 200 graden C.
– Vet een bakplaat in met een beetje kokosolie.
– Leg de pompoen, paprika, appel en tijm in een enkele laag op de voorbereide bakplaat; breng op smaak met zout en peper, naar smaak. Schud zacht.
– Plaats in de oven en bak gedurende 45-50 minuten, of tot de pompoen gaar is; laat afkoelen en verwijder dan de huid. Als je hiermee klaar bent, ga je door met onderstaande stappen:

– Maak de 750 ml groentebouillon
– Verwarm vervolgens een kleine beetje kokosolie in een grote soeppan op middelhoog vuur.
– Voeg knoflook en ui toe en bak, af en toe roerend, tot ze gaar zijn, ongeveer 3-4 minuten. Roer de pompoen, paprika, appel, groentebouillon en salie erdoor.
– Breng aan de kook; zet het vuur lager en laat het sudderen tot de groenten zacht zijn, ongeveer 5-10 minuten.
– Pureer met een staafmixer. Roer een klein beetje magere room erdoor; en breng op smaak met zout en peper.
– Als de soep te dik is, voeg dan meer groentebouillon toe totdat de gewenste consistentie is bereikt.
– Serveer gegarneerd met pompoenzaadjes, indien gewenst.

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:
Kcal: 315
Koolhydraten: 33.6 gram
Eiwit: 8.7 gram
Vetten: 13.2 gram
Vezels: 7.5 gram

SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway