Citroenzalm met Asperges & Paprika

CITROENZALM MET ASPERGES EN PAPRIKA (25 min)
Lekker, gemakkelijk, snel en ook nog hoog in eiwitten en goede vetten. Dat zijn de eigenschappen van deze gezonde maaltijd die zorgen dat je lang verzadigd blijft.

Gezonde maaltijden hoeven helemaal niet ingewikkeld of saai te zijn. De drie hoofdingrediënten; zalm, asperges en paprika krijgen een speciale smaak door deze in de oven te bereiden. De verse citroen en basilicum zijn smaakmakers die je zonder enige spijt en naar eigen hoeveelheid kan nuttigen! Eet smakelijk!

INGREDIENTEN (voor 4 personen):
– Kokosolie
– 4 zalmfilets van 120 gram
– 500 gram groene asperges
– 2 grote paprika’s, in repen gesneden
– 1 eetlepel geraspte citroenschil
– 2 eetlepels dun gesneden verse basilicum
– 2 middelgrote citroenen, in dunne plakjes gesneden
– Zout en peper naar smaak
– Extra verse basilicum

BEREIDINGSWIJZE:
– Verwarm de oven voor op 180 ° C.
– Plaats aluminiumfolie over de bakplaat en vervolgens de zalm filets, paprika repen en asperges.
– Bestrooi de filets met citroenschil, zout, peper en 2 eetlepels basilicum; en top met plakjes citroen.
– Bak 15-20 minuten of tot de vis net begint te vlokken met een vork. Indien gewenst top met extra basilicum.

VOEDINGSWAARDEN:
Kcal: 372
Eiwit: 28 gram
Koolhydraten: 8 gram
Vetten: 24 gram
Vezels: 4 gram


SLANK MAAR SLAP
Vanuit 3SIXTY5 denken wij meer vanuit gezondheid en fitheid dan uitsluitend vanuit slank zijn. Je kunt heel ongezond afvallen, denk aan crash-dieëten, of afvallen maar toch nog de verkeerde dingen eten. Theoretisch gezien zou je van een Snickers of M&M’s dieet kunnen afvallen, zolang je totale calorie inname lager is dan je totale calorie verbruik. Echt gezond is dit niet niet, en ze zult er ook niet heel goed uitzien, ook al ben je slanker dan daarvoor. Wij willen namelijk dat je sterk, fit en gezond bent én er super goed uitziet!

Lees hier waarom wij vinden dat je niet alleen moet focussen op afvallen.

#3SIXTY5 #3SIXTY5recepten
#getfittheprofessionalway