Zomerse Kippensoep

ZOMERSE KIPPENSOEP (25 min)
De favoriete maaltijd van velen: kippensoep. Deze variant is met heerlijke zomergroenten. Super gezond, low cal, makkelijk en toch gezellig, zelfs in de zomer.

Een goede soep voor in het weekend is altijd een goed idee. Deze is goedgevuld met eiwitten van de kip en bonen, de goede complexe koolhydraten uit alle verschillende groentes (en nogmaals de bonen) en op smaak gebracht met heerlijke specerijen. Wist je dat het gebruik van specerijen een hele gezonde en makkelijke manier is om smaak toe te voegen zonder calorieën, in plaats sauzen?
Nog een kleine tip, maak wat extra. Dan heb je de volgende dag heel gemakkelijk een gezonde lunch!

Lees meer “Zomerse Kippensoep”

3SIXTY5 Personal Trainer Spotlight: Martijn van der Veer

“He’s honestly such a good personal trainer. Like he knows exactly what I’m capable of, when I’m wimping out and when I’m overdoing it. He always makes me laugh, he’s deeply kind and he is helping me get so much stronger. He knows my goals and is honestly cheering for me.”
– Een van onze cliënten over Martijn.

PASPOORT:
Naam: Martijn van der Veer
Leeftijd: 35 jaar
Woonplaats: Alkmaar
Burgerlijke staat: Samenwonend
Sportspecifieke achtergrond: Surfen en hardlopen (en oud Marinier)
Functie: Studio Manager, Personal Trainer, Voedingsspecialist en Leefstijlcoach bij 3SIXTY5 Albert Cuypstraat Amsterdam.

Lees meer “3SIXTY5 Personal Trainer Spotlight: Martijn van der Veer”

Aziatische Biefstuk-Groente Rolls

AZIATISCHE BIEFSTUK-GROENTE ROLLS (20-25 min)
Makkelijk te maken roll-ups met heel veel groenten en vol van smaak. Kan gegrild, in de pan of op de BBQ gemaakt worden!

Met een smaakvolle Aziatische marinade, zijn deze roll-ups gevuld met vier verschillende soorten groenten. Hoewel je natuurlijk heel gemakkelijk meer, minder of andere groenten naar smaak kunt toevoegen. Super lekkere rolls die je als voorgerecht kunt maken of als eiwitbron bij je hoofdmaaltijd!

Kortom; gezond, makkelijk en leuk als variatie!

Lees meer “Aziatische Biefstuk-Groente Rolls”

3SIXTY5 Trainer Spotlight: Riko

“Het mooie aan 3SIXTY5 vind ik de kennis, kunde en professionaliteit binnen het team en het bedrijf. Mijn persoonlijke motto: met meer kennis naar bed gaan, dan waarmee ik ben opgestaan sluit hier mooi bij aan.”

PASPOORT:
Naam: Riko van Middendorp
Leeftijd: 26 jaar
Woonplaats: Barneveld
Burgerlijke staat: Ongehuwd
Sportspecifieke achtergrond: Volleybal
Functie: Personal Trainer, Voedingsspecialist, Leefstijlcoach en Psychomotorisch Therapeut in opleiding. Werkt bij 3SIXTY5 Newport in het Gooi.

HOE BEN JE BIJ 3SIXTY5 TERECHTGEKOMEN?
“3SIXTY5 kende ik van de goede naam en status in deze branche. Ik wilde graag in een team werken waar kennis, kunde en professionaliteit de norm zijn. Vervolgens ben ik met veel motivatie op deze functie afgestapt en kwam ik er snel achter dat dit bij mijn persoonlijke wensen past.”

Lees meer “3SIXTY5 Trainer Spotlight: Riko”

Steak en Groente van de Plaat

STEAK EN GROENTE VAN DE PLAAT (30 min)
Perfect gekruide, sappige steak met aardappelen en broccoli. Allemaal gemaakt op een enkele bakplaat! Gezond, simpel, lekker en nog makkelijk schoon te maken ook.

Trakteer jezelf met dit recept terwijl je bijzonder goed voor je lijf zorgt!

Lees meer “Steak en Groente van de Plaat”

Zoete Aardappel Taco’s met Mager Gehakt

ZOETE AARDAPPEL TACO’S (45 min)
Normale pasta vervangen door courgette-pasta, bloemkool-rijst in plaats normale rijst en taco’s vervangen door zoete aardappel, het kan gewoon! Op deze manier krijg je minder calorieën binnen en tegelijkertijd eet je gezond en lekker.

Deze taco’s zijn een echte belachelijk lekker, bijzonder gezond en tegelijkertijd lager in calorieën dan de taco’s die je gewend bent. Geniet ervan!

Lees meer “Zoete Aardappel Taco’s met Mager Gehakt”

Eiwitpannenkoek(en) met Vers Fruit

EIWITPANNENKOEK(EN) MET VERS FRUIT (10-15 min)
Met een paar kleine aanpassingen van de ingrediënten kun je heerlijke gezonde pannenkoeken maken!. Dun, dik, groot of klein, ze zijn makkelijk, lager in calorieën en hoger in eiwitten!
Met de topping kan je natuurlijk altijd variëren, echter adviseren wij wel om deze vers, gezond en laag in calorieën te houden.

In totaal ben je ongeveer 10 minuten kwijt en heb je een heerlijk ontbijtje voor je neus.
Lees meer “Eiwitpannenkoek(en) met Vers Fruit”

Nieuw Onderzoek: Krachttraining Bestrijdt Depressie

Intensieve Krachttraining bestrijdt depressie
Iedereen heeft wel eens dagen waarop het minder gaat. Vaak met een somber of verdrietig gevoel als gevolg. Gelukkig gaat dit meestal weer over. Bij een depressie is dit niet het geval. Depressie is een stemmingsstoornis en wordt ook wel depressieve stoornis genoemd. Onderzoekers van de Harvard Medical School kwamen tot de conclusie dat depressie te bestrijden is met krachttraining.

Lees meer “Nieuw Onderzoek: Krachttraining Bestrijdt Depressie”

Courgettini met Gebakken Garnalen en Knoflook

HEERLIJKE COURGETTI MET GEBAKKEN GARNALEN EN KNOFLOOK
(20 min bereidingstijd)
Een eenvoudige truc om je calorie-inname de verlagen is om koolhydraat component in je avondmaaltijd te vervangen door groenten. Probeer ‘pasta’ te maken van courgette (zoals dit recept) of vervang bloemkool door bloemkoolrijst. Je kunt Courgettini zelf maken, maar het is tegenwoordig ook te koop bij de betere supermarkt, zoals deze Courgette Spaghetti van de AH of bloemkool-rijst van de Jumbo.

Dit recept maak je in ongeveer 20 minuten, is super gezond, laag in calorieën en koolhydraten en hoog in eiwitten. Dat zijn de recepten waarvan je onbezorgd kan genieten.  Geniet ervan!

Lees meer “Courgettini met Gebakken Garnalen en Knoflook”